14 augustus: Aangekomen in het paradijs

14 augustus 2014 - Groveland, Verenigde Staten

De titel lijkt wellicht wat overdreven, maar op dit moment (21.00 uur) zitten wij op een terras met lichtjes om ons heen en horen wij alleen maar krekels, spechten en uilen. Je ziet verder niets. Wij zijn aangekomen op het paradijs in Groveland. Loes had al tijden geleden dit plekje uitgekozen. Een uur rijden naar Visitor Centre van Yosemite en op een ranch in de middle of nergens.

Vanmorgen vroeg opgestaan en meteen de auto ingestapt om in 2,5 uur te rijden naar de zuidelijke ingang van het grootste en bekendste park van de VS: Yosemite National Park. De reis verliep voorspoedig en het plan was om meteen naar het bekendste punt van het park te rijden: Glacier Point. Vanaf de ingang ongeveer een uur rijden. De rit was weer fantastisch. Waar het gisteren 142 haarspeldbochten waren, nu waren het 250 hoefijzerbochten die ons tot boven 2000 meter brachten en tot slot aan het einde van de weg een prachtig uitzicht gaven over de vallei en de rotspartijen. Indrukwekkend! De temperatuur was ook zeer aangenaam, namelijk 23 graden. Beneden in de vallei is het dan ongeveer 35 graden. Na Glacier Point weer naar beneden gereden om naar plaats van bestemming te rijden, de Red Tail Ranch in Groveland. Deze rit duurde ongeveer 2 uur en ook nu weer veel bochten, veel stijgen en dalen en alleen maar bomen om je heen. Dachten wij dat Zweden veel bomen had, dit is zoveel keer meer groter. Ook twee brandhaarden in de verte gezien, want Yosemite staat elk jaar in brand. Veelal door blikseminslag. De 628 hectare wat nu in brand staat, laat de brandweer rustig uitbranden en zorgt ervoor dat het niet verder uitbreidt. Er is geen gevaar voor toeristen.

Rond 16:00 uur aangekomen op de ranch. Het echtpaar wat deze bed & breakfast verhuurd, zijn super aardig. Het huis is volledig tot onze beschikking inclusief bbq, jacuzzi die buiten staat op het terras, internet enz enz. Zij eten 's avonds wel in het huis en gaan dan naar hun tweede huis bij de boederij op de heuvel. Wij zitten hier dus dan alleen. Helemaal alleen en het mooie aan dit hele verhaal is: de deuren gaan hier nooit op slot. De man wist niet eens meer waar de sleutels lagen. Het verbaasde hun dat wij altijd onze deuren op slot doen! Gezellig gepraat met de twee mensen en zij wilden een hoop weten over Nederland en ik natuurlijk over de VS. Waarom zijn de meeste mensen niet verzekerd? Simpel, het kost ze 700 euro per persoon per maand!! Tijdens het kletsen had de vrouw een kip op een bierblikje gezet, buitenkeuken aangedaan en deksel gesloten. Na 45 minuten kwam er een heerlijke gebraden kip uit dat ding. Thuis ook maar proberen!

Wij gaan dus hier ook drie dagen zelf koken, want wij hebben dat een beetje gemist en het drukt ook de kosten! Morgenochtend staat om 9.00 uur het ontbijt in het huis klaar en krijgen wij 's middags nog een stel erbij in het huis. Komen uit Spanje hoorde ik al, dus die kan ik nog ff sarren over de 5-1 overwinning van het afgelopen WK :-)

Ondertussen in Loes lekker aan het niezen van de 4 honden die hier rondlopen van de eigenaar en duiken wij de jacuzzi in. Om ons heen alleen maar geluiden van insecten en verder duisternis. Gaat nog leuk worden :-) Morgen weer een dagje naar Yosemite om daar lekker te wandelen.

Door het snelle internet heb ik de foto's van de afgelopen dagen erop gezet en loop ik helemaal bij. Hebben alleen geen bereik met onze telefoon, maar mailen/appen/facetime kan altijd!

1. Brigitte v.d Krogt:
    15 augustus 2014
    Goedemorgen Dim en Loes, wzr is het toch leuk om elke keer jullie verhaal te lezen om zo een beetje mee te genieten wat jullie allemaal meemaken. Foto's geven ons een indruk wat jullie zien. Heb je baantjes gezwommen in de jaquzzi
    Blijf er lekker van genieten .
    Groeten Harry
  2. Manou:
    15 augustus 2014
    Good morning luitjes, jullie hebben vast en zeker een hele romantische avond gehad in het bubbelbad. Heerlijk die rust, de natuurlijke geluiden en alleen elkaar!! Alhoewel, Loes heeft de krekels (en jou dim) misschien wel verjaagd met al haar genies:-)). Hopelijk gaat het een beetje met Loes! Wat een mooie verhalen weer op jullie blog en dat in combinatie met de te gekke foto's geeft ons een geweldig kijkje in jullie Amerikaanse leven. Jullie stralen op de foto's; super dat jullie zo genieten. Veel plz in het park!! X
  3. Dorethyvanbrecht w:
    15 augustus 2014
    Kreeg tranen in mijn ogen ,toen ik jullie in het paradijs zag!! We zien je genieten en wij van de verhalen. (Floris dessing) Mamma
  4. Erna en Wj:
    15 augustus 2014
    Wow wat een foto's weer en wat zal dat genieten zijn in het mooie paradijs!
    Geniet lekker van elkaar, de jacuzzi, de rust en vooral de mooie omgeving!!
    Tot het volgende verhaal weer!!