16 en 17 augustus: Van 35 graden naar 18 graden

17 augustus 2014 - San Leandro, California, Verenigde Staten

Het was de bedoeling om gisteravond nog een blog te schrijven, maar wij hadden het gewoonweg té druk met niks doen :-). Hoe kun je nu niks doen als je in de VS op vakantie bent? Heel simpel...daar zijn wij heel goed in. Komt tie...

Zaterdagmorgen had Deborah om 8.00 uur het ontbijt klaarstaan. Het was zo vroeg, omdat het Spaanse koppel snel naar Yosemite wilde gaan. Zij hadden namelijk maar één dag ervoor. Wij waren er al twee keer geweest en omdat de temperatuur al vroeg opliep naar de 30 graden, hadden wij besloten om het rustig aan te doen. Het ontbijt was verrukkelijk: Een glas gevuld met yoghurt en fruit en scrambled eggs die ook echt naar ei smaakte. Deze dagen hebben wij het beste ontbijt van de gehele trip gehad. Om 9.00 uur vertrok het Spaanse duo naar het park en wij gingen de heuvel op om de boerderij te zien van Deborah en Kevin. Zij gingen de paarden klaarmaken voor een lange rit, dus in de schaduw heerlijk gebabbeld over het leven in Nederland en de verschillen met de VS. Deze Amerikanen willen namelijk alles weten over hoe het in Europa is. Zij horen er soms wel wat over, maar omdat de VS zo groot, komen de meeste Amerikanen in hun leven het land niet uit voor bijv. vakantie.

Toen zij met de paarden een rit gingen maken, waren wij weer alleen samen met de honden. Drie waren er opgesloten in de grote caravantrailer, want zij zouden anders de hele tijd meelopen en er is weinig water in de buurt om af te koelen. De oude hond van 13 die doof is bleef lekker bij ons. In de schaduw van de tuin lekker gezeten en genoten van de rust en de vogels die rondvlogen. Ooit 12 spechten gezien die lekker aan het tikken waren en af-en-aan vlogen? Wij wel. Ooit een witte eekhoorn gezien met rode ogen? Wij wel... Ooit een biertje gedronken in de jacuzzi en genoten van een ree wat door het veld liep? Wij wel... De dag vloog dus voorbij en het enige wat wij gedaan hadden, was naar de supermarkt gereden 20 kilometer verderop om een ribeye steak te kopen voor 6 dollar (500 gram) voor de bbq en wat sla etc.

Tegen de klok van 16:00 uur waren Deborah en Kevin weer terug en een uurtje later het Spaanse koppel. Toen vloog er een megagrote grijze uil langs en Kevin pakte zijn megaverrekijker op statief en om-en-om konden wij kijken hoe prachtig die eruit zag zittend in een boom. Plots dook hij naar beneden en op het moment dat één van de honden de uil wilde aanvallen greep de uil een slang en vloog weg. Vervolgens kwamen er meerdere reeën langs in het veld om bij de poel te drinken. Het was intens genieten met zn allen.

Aangezien de zon snel ondergaat, hadden Loes en ik besloten toch de bbq aan te zetten en de Spaanse gast haalde pizza op in het dorp verderop en nam het meteen voor de eigenaars ook mee. Half uur was hij terug met 2 dozen. Twee dozen die de afmeting hadden van een autoband. De pizza's leken wel satelietschotels! Nog nooit zoiets groot gezien. Hij smaakte prima overigens. Wij lekker de steak op de bbq gegooid met wat hamburgers erbij.

Daarna maakte  Kevin een kampvuur en had Deborah iets nieuws voor ons. Met een stok een spekje warm maken, dan dat zachte spekkie met chocola op een koekje doen, samenknijpen en opeten. Super lekker! Onder dat genot en de miljarden sterren (zelfs de Melkweg is te zien met het blote oog) en de warmte van het vuur vloog de tijd voorbij en rond 0.00 uur doken wij het bed in.

Zondagochtend om 8.30 uur ontbijt. Als eerste gerecht een soort creme brulee van yoghurt en suiker en als tweede gerecht de pizzastukken van gisteren. Was grap van Kevin die waarschijnlijk de hele ochtend er voorpret van had. Deborah had twee gepocheerde eieren op brood met bernaisesaus en wat stukjes worst. Ook dit was heerlijk. Vervolgens moesten de spullen ingepakt worden, want wij zouden naar San Francisco rijden en het Spaanse koppel ook. Die blijven 5 dagen in SF en vliegen dan naar Barcalona terug. Wij drie dagen en dan door naar LA.

De eigenaars wilden dat wij niet weggingen, want eerst hadden wij met Kevin nog een boswandeling gemaakt op zoek naar sporen van beren op de grond. Temperatuur was weer tegen de 30 graden aan en door al het stof op de grond kun je juist mooi voetsporen zien. Veel sporen van reeën, vossen, wasberen gezien.... helaas geen sporen van de zwarte beer. Na de wandeling van een uur nog gezellig gekletst en ondertussen even met de KLM gebeld of wij weer van de comfort stoelen kunnen krijgen. Helaas, die zaten vol. De vrouw aan de lijn had wel plek helemaal achterin het vliegtuig waar iets meer ruimte aan de zijkant is voor mijn benen. Op de plek waar normaal drie stoelen staan, staan er twee. Deze maar vastgelegd voor aanstaande zondag 13:50 uur. Het gaat opschieten.

Met pijn in ons hart afscheid genomen van de Red Tail Ranch. Verreweg de mooiste dagen van de trip! Ook de eigenaars hebben het geweldig gevonden, want ik kreeg een omhelzing van Kevin..... heb nog steeds last van mijn ribben :-) Rond 12:00 uur naar San Leandro gereden. Een stad aan de oostkant van SF. Alleen een grote baai scheidt San Leandro van SF. Met uitzicht op de jachthaven zittend op een balkon even uitgerust en vervolgens twee fietsen gepakt en door het Marinapark gefietst. Dit park bestaat uit veel fietspaden, trimpaden, drie golfbanen en het was super druk.

Allerlei families komen in het weekend samen om te bbq'en in het park. De hele inboedel gaat mee: Partytenten, bbq's, tafels, stoelen en eten. Veel eten... Voor de mensen die geen bbq hebben is ook gedacht. In het park staan grote bbq's die iedereen kan gebruiken. Er heerste een gezellige, uitgelaten sfeer. Je merkte in het park dat de temperatuur kouder was. Er stond een stevige wind vanuit zee en je rook het zout. De temperatuur is gewoon 17 graden naar beneden gegaan en dat is echt even wennen. Nog even gekeken bij een golfbaan en ik kan daar morgen oefenen met gratis gebruik van hun spullen. Voor 5 dollar kan ik 40 ballen slaan, dus dat wordt lachen.

Om 20:00 uur even gegeten bij een Mexicaan waarbij je 20% korting kreeg op het eten (niet op de sangria) als je je hotelkaart liet zien en nu op het kamer even wat bloggen. De foto's houden jullie tegoed, want ik ben het kabeltje kwijt.... Morgen even een nieuwe in SF halen. Om 10:00 uur brengt een busje ons naar de metrolijn en in 30 minuten staan wij aan de rand van de stad. Kabeltram nemen naar de pieren in het noorden en de fiets huren om over de Golden Gate Bridge te gaan.

Nog één week en wij zijn weer thuis... het gaat opschieten...

1. Angele en john:
    18 augustus 2014
    Fijn om te lezen dat jullie zo genieten. Wel morgen wat warms aandoen. Het waait nogal op de GG brug. Veel plezier
  2. Wendy:
    18 augustus 2014
    Goedemorgen! Wat kan jij een verhaal goed op papier/blog zetten zeg, leef helemaal mee! En dat eten! Tjonge jongen zal wennen zijn als jullie terug komen om als lunch een bruine boterham met kaas te eten haha! Geniet nog lekker van van de laatste week!
  3. Margo:
    18 augustus 2014
    Ik ben het helemaal met Wendy eens, je leeft helemaal met jullie mee als je alle verhalen leest. Jullie schrijven het ook, maar je kon al zelf bedenken dat de ontmoeting met deze mensen heel bijzonder is geweest. Het afscheid moet best wel emotioneel zijn geweest, dat gevoel kreeg ik zelf al toen ik het las. Nu dus even "afkoelen" in SF. Veel plezier en hopelijk tot morgen.
  4. Margo:
  5. Dorethyvanbrecht w:
    18 augustus 2014
    Heb je die mensen nog uitgenodigd om naar Nederland te komen?
  6. Thea van der Linden:
    18 augustus 2014
    Nog een hele week? pffffffff. Begrijp dat het voor jullie sneller gaat dan voor mij. Ben blij als ik jullie weer kan knuffelen en verheug me op de verhalen onder het genot van een glaasje wijn.
    Geniet van jullie laatste week. Kus Thea